Monday, November 16, 2009

Edisi Khas - Strategi Perniagaan Dan GDI

Ini adalah edisi khas entri saya pada kali ini. Sebelum ini saya telah membincangkan tentang etika dan strategi perniagaan dan sekarang saya akan kaitkannya dengan perniagaan yang telah memberikan banyak manfaat dan keuntungan kepada saya, iaitu syarikat Global Domain International dan strategi ampuh milik Program Perniagaan Auto-Viral Zamri Nanyan.

Bukan maksud saya untuk membangga diri ataupun takbur, kerana ini adalah rezeki saya semata-mata. Hari ini mungkin rezeki kita, tetapi hari esok hanya tuhan saja yang tau.

Saya telah menjalankan kajian selama berbulan-bulan untuk memastikan bisnes yang saya sertai ini betul-betul memberikan faedah dan pendapatan yang lumayan kepada saya. Bisnes yang dianggap scam semuanya saya tolak ke tepi. Ini adalah supaya semua usaha dan perancangan yang akan saya taburkan tidak sia-sia.

Jawapan yang saya dapat hanyalah satu, GDI.

Kenapa? Secara jujurnya saya akan jawab dalam entri pada kali ini. Sistem MLM yang dijalankan oleh GDI yang berpusat di Amerika Syarikat tidak berat sebelah, maksudnya ia tidak menguntungkan penaja di atas dan membuat orang di sebelah bawah merana. Walaupun komisyen yang ditawarkan hanyalah RM3.50 @ USD1 setiap seorang yang kita taja, kita masih boleh mendapat komisyen sehingga peringkat ke 5 (level 5).

Andai kata saya berjaya taja 5 orang dan 5 orang level 1 yang saya berjaya taja itu berjaya lagi 5 orang untuk setiap seorang... dan proses itu akan berlarutan sehingga ke level 5, saya akan memperolehi lebih USD3000 sebulan.

Strategi saya pada masa ini hanyalah mengumpul 5 orang saja, akan tetapi kalau lebih itu sudah dikira sangat bagus. Kenapa saya menaruh harapan yang tinggi terhadap GDI ini? Jawapannya banyak, tapi saya hanya letakkan satu sebab penting kenapa saya menaruh harapan yang tinggi terhadap bisnes ini.

GDI bukan seperti perniagaan MLM yang lain. Perniagaan MLM yang lain memerlukan anda mengekalkan prestasi anda seperti menaja 5 orang setiap bulan, dan jikalau sales dan jumlah oranga di bawah tajaan anda menurun, maka pendapatan anda pun turut sama ikut menurun. Itu adalah bisnes MLM yang lain. Akan tetapi GDI hanya memerlukan anda menaja seberapa ramai orang yang boleh mengikut cita-rasa dan strategi anda sendiri, dan selepas itu anda boleh berehat tanpa membuat jualan yang banyak ataupun menaja orang lain pada bulan seterusnya... dan anda masih boleh menjana pendapatan, bahkan lebih lumayan lagi. Ini kerana komisyen anda akan dikira selagi orang yang anda taja (sehingga ke Level 5) masih melanggan perkhidmatan domain GDI. Tidak membebankan dan memeningkan kepala, bukan? Itu adalah sebab utama mengapa saya memilih bisnes GDI berbanding bisnes lain, kerana kualiti dan kredibiliti mereka yang menarik hati saya.

Segala tips-tips, strategi dan etika perniagaan saya yang telah saya kongsikan bersama anda semua telah pun saya lakukan, dan Alhamdulillah, ia mendatangkan pulangan yangbaik kepada saya. Nampaknya benarlah seperti apa yang dikatakan oleh orang, rezeki cintakan usaha. Jika kita berusaha, maka Allah Taala akan memberikan kita rezeki sesuai dengan apa yang kita kerjakan. Walaupun begitu, saya amat berterima kasih kepada warga-warga GDI yang telah menolong saya, memberikan tips-tips kepada saya dan sanggup berkongsi pengalaman dan pengetahuan mereka kepada saya.

Motto perniagaan kami hanyalah satu, untuk memastikan semua warga GDI berjaya bersama-sama, tolong menolong antara satu sama lain dan mewujudkan ikatan ukhwah dan kesatuan antara warga-warga GDI melalui komunikasi dan etika 'give-and-take' yang baik.

Anda sudah nampak di mana kekuatan komuniti GDI kami, bukan? Yang berjaya menolong yang masih belum berjaya, supaya semuanya akan berjaya bersama-sama. Yang berpengalaman akan menolong yang baru menceburi bisnes ini dan tiada siapa akan ditinggalkan di belakang.

Ini bukan tipu semata-mata. Ini adalah hasil dari pemerhatian dan pengalaman saya sendiri ketika berguru dengan mereka semua. Daripada tidak tahu langsung mengenai internet dan blog, saya sudah pun ada blog sendiri dan kini berusaha ke arah mempunyai 'landing page' dan 'squeeze page' sendiri. Daripada tidak tahu langsung apa itu 'autoresponder', saya sekarang mempunyai sistem yang tersendiri. Daripada tidak tahu langsung akan surat jualan dan 'Newsletter', kini saya sibuk berguru dengan warga-warga GDI mengenai gaya pembuatan sura jualan yang mengancam... dan daripada tidak tahu langsung mengenai etika perniagaan dan asyik 'spamming' orang saja, saya kini telah mengetahui etika perniagaan internet secara profesional dan 'the do's and don'ts' mengenai perniagaan internet. Semuanya bermula di sini. Oleh itu, agak tidak keterlaluanlah apabila saya berani perkatakan bahawa bagi saya, bisnes internet dan gaya menjana pendapatan yang hebat sebenarnya bermula dari GDI. Anda akan memperolehi 2 elemen penting, iaitu pendapatan yang lumayan dan pengetahuan yang mendalam mengenai perniagaan internet yang sebenar.

Jadi, bagaimana pula dengan anda? Peluang menjana pendapatan yang lumayan dan pengetahuan yang mendalam mengenai bisnes internet sudah pun ditawarkan kepada anda. Jadi, kenapa masih mahu melengah-lengahkan masa lagi? Warga GDI yang lain sudah pun berjaya. Saya pun sedang berada di atas jalan menuju kejayaan hasil pertolongan dan tunjuk ajar daripada mereka, dan juga rezeki yang dikurniakan oleh Allah Taala. Anda bila lagi?

(shafrizal)


______________________

Yang berjaya itu berusaha, yang gagal itu mencari alasan dan menyalahkan orang lain. Saya tawarkan salah satu jalan untuk anda berusaha dan berjaya. Rebutlah peluang anda~

1 - Klik di SINI dan daftar sebagai ahli GDI.

2 - Klik di SINI dan daftar untuk menyenangkan kerja-kerja promosi anda. Berbayar? Tidak, percuma sahaja.

3 - Ataupun e-mail saya di - hiji_ginta@hotmail.com untuk maklumat lanjut mengenai kedua-dua program hebat ini!

4 comments:

  1. entri yg bagus...betul jgn SPAM!! dan melanggar etika perniagaan internet.

    selamat berjaya bro..

    ReplyDelete
  2. er... bro lenapa sumer banner dalam blog ni sume duk kiri xbalance?? x wat center ke?? xcantik la camtu.

    ReplyDelete
  3. Salam bro, terima kasih byk-byk..

    eh, camner ek nak buat semua banner duk kiri tak balance camtu? boleh adjust bagi ke tgh ke?

    ReplyDelete
  4. boleh la....meh nk ajar...tapi xleh paste code kat cni lor...

    ReplyDelete